Presentació
El Trastorn de l’Espectre de l’Autisme (TEA) és, sense dubte, un dels temes que a l’actualitat està despertant més interès entre investigadors i especialistes de tots els àmbits: sanitari, social i, també, educatiu. El gran augment en la prevalença d’aquest trastorn (que s’estima en almenys 1 de cada 100 persones) ha tingut també el seu reflex a les aules, el que ha convertit gairebé en una excepció el docent que no ha tingut o hagi de tenir a curt termini un alumne amb algun grau d’autisme.
La comprensió del particular estil cognitiu, forma de relacionar-se, i punts forts i reptes d’aquest alumnat per part de tota la comunitat educativa serà clau per a poder proporcionar-los l’atenció i els recolzaments especialitzats, que garanteixin la igualtat d’oportunitats, la participació a la vida escolar, la consecució dels aprenentatges acadèmics i del seu benestar emocional.
La gran heterogeneïtat d’aquest alumnat abraça des de persones sense llenguatge i/o discapacitat intel·lectual associada, a persones amb un desenvolupament intel·lectual molt superior a la mitjana.
El món necessita tot tipus de ments i, sense dubte, les persones amb TEA són persones particularment interessants que tenen molt a oferir.
Objectius
L’objectiu general del taller és el de facilitar als professionals coneixements i eines basades en l’evidència científica sobre el Trastorn de l’Espectre de l’Autisme (TEA), que permetin desenvolupar una intervenció educativa adequada per a aquest alumnat en el marc general de la inclusió.
Són objectius específics:
- Comprendre el seu particular estil cognitiu i les principals teories explicatives sobre l’autisme.
- Garantir el seu benestar emocional i fomentar les relacions amb els seus companys.
- Conèixer les principals estratègies d’aprenentatge.
- Dotar als entorns d’accessibilitat i comprensió.
- Dissenyar recolzaments per a l’autonomia i l’aprenentatge.
PER A MÉS INFORMACIÓ I INSCRIPCIONS:
https://educatiocat.wordpress.com/2016/07/03/tinc-un-alumne-amb-tea/