Recursos Web

Toolbox és una pàgina  on es poden trobar aplicacions de tot tipus classificades per nivells educatius i matèries validades totes elles per docents.

Repositori de JClic és una llibreria amb més de 2.500 materials Jclic elaborats per docents i que permet una cerca precissa per nivels educatius, assignatures i llengua. Una avantatge d’aquest repositori és que es pot fer funcionar el JClic sense instal·lar el programa a l’ordinador.

Recursos XTEC és un espai web ubicat a la xtec amb nombrosos materials i propostes didàctiques algunes de les quals ens poden ser molt útils per a treballar amb els nostres alumnes. De les diferents categories que es poden trobar en aquest espai, algunes de les més útils són:

Educació Infantil: Descoberta d’un mateix i dels altres

• Jocs de Falda
  • Pàgines infantils espai on es poden trobar activats com: contes bojos, contes digitals, hipercontes, cuentos interactivos, endevinalles…

Educació Infantil: Comunicació i llenguatges

Altres recursos:

#Soyvisual és una pàgina de la Fundación Orange amb molts continguts i materials per treballar diferents aspectes lingüístics (fonètica-fonologia, lèxic-semàntica, morfosintaxi, pragmàtica…). Moltes possibilitats. Té el seu equivalent en App tant per iOS com per Android.
Universitat Pompeu Fabra – LSC Actua han elaborat uns vídeos d’autoaprenentatge en LSC que de moment  estàn formats per faules, contingut curricular relacionat amb els sentits i la geografia de Catalunya. La previsió és que aquests materials es vagin ampliant progressivament. Cada video va acompanyat d’unes activitats de comprensió, també en LSC, pensades per avaluar la comprensió que ha fet l’alumne del contingut.
Pictocuentos és un web que ens ofereix una sèrie de contes clàssics. Tots estan il·lustrats i adaptats amb pictogrames i àudio. La pàgina consta de quatre contes (Rínxols d’Or, La Caputxeta Vermella, Hansel i Gretel i L’Aneguet Lleig). La pàgina ens permet escoltar els contes en català (excepte rìnxols d’Or que només està en castellà). No tots els contes tenen les mateixes funcions (selecció d’idioma, activitats, nivell de complexitat…). Els més antics tenen menys i els més nous més. Graella resum.
Aula virtual de suport amb recursos TIC de l’Escola Brasil (Barcelona). Pàgina web  amb nombrosos recursos i materials adreçats al reforç curricular i al treball de diferents aspectes lingüístics i cognitius des d’educació infantil fins a cicle superior d’educació primària.
Aula virtual de l’Escola Vedruna Àngels (Barcelona). Pàgina web  amb recursos i materials telemàtics per treballar diferents àrees d’aprenentatge d’educació infantil, primària i secundària.
La Motxilla: Aula virtual de l’Escola Diputació (Barcelona). Pàgina web  amb recursos i materials telemàtics per treballar diferents àrees d’aprenentatge d’educació infantil i primària.
Banc de Recursos en Xarxa de l’Escola Paideia (Barcelona). Pàgina web  amb recursos i materials propis i externs per treballar el llenguatge així com de reforç de diferents àrees i nivells educatius.
Exploradores sonoros multimedia. El Consejo Nacional para la Cultura y las Artes i la Fonoteca Nacional han elaborat un conjunt d’activitats auditives interactives de caire lúdic adreçades especialment a nens i nenes de primària.
Cokitos és una plataforma amb moltíssims jocs, on pots triar-los per l’edat de 2 anys fins a adults, o per diferents temes.
Cristic és una plataforma de jocs educatius, pensats i dividits pels cicles d’infantil i primària i per les diferents àrees dins d’aquest. En català, a partir de cicle mitjà, en trobem algunes que ens poden ajudar a reforçar conceptes gramaticals, lèxic d’accions (identificar, discriminar, classificar segons persona i temps…) i varis Jclic de separació de síl·labes i accentuació
Intralineas és un nou projecte dirigit pel Dr. Juan Cruz Ripoll (Universitat de Navarra) que, com diuen a la seva pàgina web, vol contribuir a la millora de la comprensió en alumnes de 4t de Primària fins a 2n de Batxillerat a través de l’aplicació sistemàtica dels coneixements al voltant dels mètodes més eficaços d’ensenyament de la comprensió lectora fent ús de les noves possibilitats que ofereix el mitjà digital: lectures guiades, rellevants, variades, interactives, progressives, d’actualitat, per a aprendre, inspirar, reflexionar, compartir… És una pàgina que funciona mitjançant subscripció per a centres educatius i per a particulars.  Presentació del projecte

BilinSig: Recursos Educatius és un espai on professionals i experts en educació bilingüe i la llengua de signes comparteixen les seves experiències didàctiques sobre el tema així com artícles divulgatius de les seves investigacions amb l’objectiu de que siguin recursos útils per a la formació dels professionals implicats en l’ educació de l’alumnat amb sordesa.
SoundCloud és un repositori amb gravacions de tot tipus (musica,podcasts, sons i sorolls d’ambient…).
Contes populars catalans per escoltar que es poden trobar a diferents repositoris web:
Mas fonoaudiologia. Pàgina web amb materials d’elaboració pròpia per descarregar de forma gratuïta. També disposa d’un canal de Youtube amb diferents vídeos interessants.