‘A silent voice’ i els molts matisos del ‘bullying’

‘A silent voice’ és una pel·lícula d’animació japonesa de Naoko Yamada, basada en un manga homònim de Yoshitoki  Ōima, que ha estat un gran èxit al seu país d’origen amb nombrosos premis de cinema. La pel·lícula és un drama al voltant de l’assetjament escolar.

La Nishimiya, una noia sorda, arriba a una nova escola, a on és victima de bullying. Un dels nois que més la maltracta és Shoya, qui, uns anys després, se’n penedeix del que va fer fer i decideix anar-la a buscar per a demanar-li disculpes, alhora que els seus companys el condemnen a l’ostracisme després d’haver estat còmplices silenciosos de la seva violència.

“La pel·lícula ens vol mostrar l’extrema vulnerabilitat dels nois i noies en aquest context. Com afirma una de les protagonistes, quan s’és menor es té una visió més limitada de les coses i de vegades costa d’actuar d’una altra manera. La capacitat de la directora per copsar els matisos del comportament juvenil està a l’altura del preciós detallisme del dibuix, en una pel·lícula que té vocació de mirall catàrtic col·lectiu de cara als espectadors adolescents”. Eulàlia Iglesias. Diari Ara (15/03/2018).

S’estrena el 16 de març a nombrosos cinemes de Barcelona i el Vallès. No us la perdeu!!