Curs 2019-2020
Aquest curs el seminari TAC passa a anomenar-se Xarxa Territorial de Cultura Digital.
Consultar el sites del seminari
CURS 2018-2019
STAC 4a sessió 11-03-2019
LABORATORI A LA BUTXACA. LES CIÈNCIES MÒBILS
STAC 3a sessió 25-02-2019
GEOREFERENCIACIÓ A L’AULA
STAC 2a sessió 26-11-2018
APRENDRE LLENGÜES EN UNA SOCIETAT DIGITAL
La segona sessió de coordinació del STAC ens porta a endinsar-nos al món lingüístic a través de diferents aplicacions.
Mitjançant aquesta xarxa de metro podeu fer un recorregut per les diferents línies que la composen per tal de conèixer nous recursos en format web i en format mòbil que posem al servei de la comunicació del nostre centre educatiu. Comunicació a tots nivells: del centre o l’aula cap a l’entorn, de l’aula a les altres aules, del docent als seus alumnes, del docent a altres docents, de l’alumnat als seus companys,… Totes les combinacions que siguin possibles.
La majoria de les aplicacions es troben a Toolbox un espai que ofereix una descripció de les diferents aplicacions i experiències de cada una.
Teniu una presentació amb informació addicional que us permet viatjar per aquesta xarxa de metro per tal de conèixer nous recursos en format web i en format mòbil. Disposeu també d’uns videotutorials de cada aplicació.
Hem compartit les aportacions que hem realitzat en un Padlet que hem creat.
ALTRES TEMES TRACTATS AL SEMINARI:
- Hem parlat de l’EduHack en el marc del Programa mSchools: els projectes de la primera edició (2015-17) ja han estat pilotats, mentre que els de la segona edició (2017-19), l’edició actual, estan en fase de pilotatge.
- Hem vist un vídeo del canal de Youtube Tedxtalks.
STAC 1a sessió 05-11-2018
GAMIFIQUEM AMB EL BREAK OUT
En aquesta primera sessió treballarem la Gamificació a l’aula. La gamificació és fer viure com a una experiència de joc una activitat que no ho és. Quan arriba al món educatiu aquesta premissa porta implícita dues conseqüències: per una banda els educadors han de transformar la seva mirada davant les activitats educatives pensant-les en clau d’experiències d’aprenentatge, i per l’altra han de pensar com dissenyen aquestes experiències agafant elements propis dels jocs.
Altres temes tractats al Seminari:
1- Organització seminari
3- Transferència als centres
Altres informacions:
MOSTRA STOP MOTION CERDANYA 2018
Escola Alfons I
Escola Bac de Cerdanya
Escola de Bellver
Escola Vedruna
Escola Llums del Nord
Col·lecció d’APPS i experiències amb Realitat Augmentada
Mira què he trobat…..recursos informàtics
Curs d’SCRATCH
El proper curs 2017-18 comença la iniciativa Scratch Challenge, dins del programa mSchools, dirigida específicament als centres de primària i focalitzada en el desenvolupament del pensament computacional a partir de l’ús de Scratch.
Aquesta iniciativa està organitzada en sis mòduls de 12 hores cadascun, tres dels quals estan ja a la vostra disposició i la resta en desenvolupament. Tot i que està dirigida al Cicle Superior de Primària també pot ser emprada a Cicle Mitjà depenent del projecte del centre. Els mòduls contenen la seqüència didàctica completa: continguts, activitats, reptes a resoldre i projecte final. Aquestes activitats, reptes i projecte final són prou amplis com per a què es puguin adaptar a qualsevol àrea o bé dur-los a terme de forma transversal.
Eines tecnològiques per a la inclusió