Seminari XTCD

Curs 2019-2020

Aquest curs el seminari TAC passa a anomenar-se Xarxa Territorial de Cultura Digital.

Consultar el sites del seminari

CURS 2018-2019

STAC 4a sessió 11-03-2019

LABORATORI A LA BUTXACA. LES CIÈNCIES MÒBILS

STAC 3a sessió 25-02-2019

GEOREFERENCIACIÓ A L’AULA

STAC 2a sessió 26-11-2018

APRENDRE LLENGÜES EN UNA SOCIETAT DIGITAL

La segona sessió de coordinació del STAC ens porta a endinsar-nos al món lingüístic a través de diferents aplicacions.

Mitjançant aquesta xarxa de metro podeu fer un recorregut per les diferents línies que la composen per tal de conèixer nous recursos en format web i en format mòbil que posem al servei de la comunicació del nostre centre educatiu. Comunicació a tots nivells: del centre o l’aula cap a l’entorn, de l’aula a les altres aules, del docent als seus alumnes, del docent a altres docents, de l’alumnat als seus companys,… Totes les combinacions que siguin possibles.

La majoria de les aplicacions es troben a Toolbox un espai que ofereix una descripció de les diferents aplicacions i experiències de cada una.

Teniu una presentació amb informació addicional que us permet viatjar per aquesta xarxa de metro per tal de conèixer nous recursos en format web i en format mòbil. Disposeu també d’uns videotutorials de cada aplicació.

Hem compartit les aportacions que hem realitzat en un Padlet que hem creat.

ALTRES TEMES TRACTATS AL SEMINARI:
  • Hem parlat de l’EduHack en el marc del Programa mSchools: els projectes de la primera edició (2015-17) ja han estat pilotats, mentre que els de la segona edició (2017-19), l’edició actual, estan en fase de pilotatge.
  • Hem vist un vídeo del canal de Youtube Tedxtalks.

STAC 1a sessió 05-11-2018

GAMIFIQUEM AMB EL BREAK OUT

En aquesta primera sessió treballarem la Gamificació a l’aula. La gamificació és fer viure com a una experiència de joc una activitat que no ho és. Quan arriba al món educatiu aquesta premissa porta implícita dues conseqüències: per una banda els educadors han de transformar la seva mirada davant les activitats educatives pensant-les en clau d’experiències d’aprenentatge, i per l’altra han de pensar com dissenyen aquestes experiències agafant elements propis dels jocs.

Altres temes tractats al Seminari:

1- Organització seminari

2- Transformació

3- Transferència als centres

Altres informacions:

MOSTRA STOP MOTION CERDANYA 2018

Escola Alfons I

Escola Bac de Cerdanya

Escola de Bellver

Escola Vedruna

Escola Llums del Nord

Col·lecció d’APPS i experiències amb Realitat Augmentada

Mira què he trobat…..recursos informàtics

Curs d’SCRATCH

El proper curs 2017-18 comença la iniciativa Scratch Challenge, dins del programa mSchools, dirigida específicament als centres de primària i focalitzada en el desenvolupament del pensament computacional a partir de l’ús de Scratch.

Aquesta iniciativa està organitzada en sis mòduls de 12 hores cadascun, tres dels quals estan ja a la vostra disposició i la resta en desenvolupament. Tot i que està dirigida al Cicle Superior de Primària també pot ser emprada a Cicle Mitjà depenent del projecte del centre. Els mòduls contenen la seqüència didàctica completa: continguts, activitats, reptes a resoldre i projecte final. Aquestes activitats, reptes i projecte final són prou amplis com per a què es puguin adaptar a qualsevol àrea o bé dur-los a terme de  forma transversal.

Eines tecnològiques per a la inclusió