Projectes i col·laboracions

Des del curs 2015-2016 col·laborem en l'acció educativa del projecte PirosLife, projecte europeu que té per objectiu general implementar una sèrie d'accions que permetin consolidar el futur de l'ós bru als Pirineus.La part educativa del projecte Pyroslife, coordinat per la Universitat de Lleida, té com a objectiu generar un conjunt de maletes pedagògiques que estiguin disponibles en els centres de recursos pedagògics de les comarques pirinenques per a que escolars de les diferents escoles i també d'altres parts de Catalunya, puguin treballar l'ecosistema pirinenc a partir d'aquesta espècie tant emblemàtica.
Notícia relacionada amb el projecte

La generació d'aquest material ens ha permès implementar una activitat que realitzem al CdA Valls d'Àneu que anomenem el país de l'ós bru i també dissenyar estades temàtiques de dos, tres i quatre dies on el fil conductor de les activitats és l'hàbitat de l'ós bru. Per a més informació cliqueu sobre els enllaços.

Des del curs 2009-2010 participem al projecte orenetes de l'Institut Català d'Ornitologia. Els professionals del Camp d'Aprenentatge, Mon Natura Pirineus, Ceip La Closa (curs de tercer de primària) i SES Morelló (curs primer d'ESO) ens dividim en grups per cobrir pràcticament tota la totalitat de la superfície d'Esterri d'Àneu i així comptar els nius d'oreneta cuablanca.  Clicant sobre la imatge obtindreu tota la informació del projecte.

Ja fa anys que participem també en el Projecte Rius. Aquest projecte, dut a terme per l'Associació Hàbitats, pretén sensibilitzar i estimular la participació de la ciutadania en la conservació i millora dels rius. Totes les dades recollides al riu de Son durant l'activitat Estudi del riu, són enviades al projecte Rius. D'aquesta manera contribuïm a caracteritzar la salut ambiental dels rius catalans.

Des del curs 2009-2010  realitzem amb els alumnes de 5è de l'escola La Closa d'Esterri d'Àneu una activitat conjuntament amb el Museu del Pastor, equipament del Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici situat al municipi de Llessuí. L'objectiu és donar a conèixer l'ofici tradicional de pastor a la vegada que ens apropem al tractament tradicional de la llana. D'aquesta manera, després de realitzar la visita al museu del Pastor realitzem un taller de feltre on els alumnes poden veure una de les aplicacions actuals de la llana.

Des de l'agost del 2018 formem part oficialment de la Xarxa Transfronterera d'Educació Pirineus Vius, conjuntament amb el Camp d'Aprenentatge de la Vall de Boí.Aquesta xarxa neix a finals dels anys 90 al vessant francès del Pirineu amb l'impuls de la LPO (Lliga per a la Protecció de les Aus) amb l'objectiu i la motivació de crear una xarxa que agrupés diferents entitats i actors d'educació ambiental per treballar la conservació del trencalòs. Després d'aquesta primera experiència, les motivacions i expectatives del grup creixen i travessen cap al vessant sud del Pirineu, generant-se a l'any 2003, la Xarxa d'Educació Pirineus Vius, que en l'actualitat compta amb unes 60 entitats de tot el territori francès, espanyol i andorrà. Si voleu conèixer més coses de la Xarxa d'Educació Pirineus Vius podeu consultar la seva pàgina web.

En el marc de la Xarxa Pirineus Vius des de fa tres cursos estem duent a terme una activitat conjuntament amb l'enitat Obaga activitats dirigida als alumnes de 1r d'ESO de l'INS Morelló d'Esterri d'Àneu que s'anomena "El misteriós cas de l'almesquera".  Aquesta activitat sorgeix gràcies al projecte: Supervivents dels nostres Rius , tota una sèrie de material i activitats pedagògiques per treballar dues espècies en perill d'extinció: el cranc de potes blanques (Austropotamobius pallipes) i l'almesquera (Galemys Pyrenaicus).