Estades

Les activitats de més d’un dia promouen la consolidació dels aprenentatges dels alumnes. Per tal d’assolir els objectius d’aprenentatge es recomana aquesta tipologia d’estada. Les estades poden ser de dos, tres, quatre o cinc dies i les activitats es realitzen entre les 9h i les 18h, aproximadament.  Per tal de treure el màxim profit educatiu de la vostra estada al CdA cal un treball coordinat entre el centre educatiu i el CdA. Aquest treball es durà a terme en tres moments importants: 

Moment 1: Abans de l’estada

S’estableix la comunicació amb els centres per tal de conèixer-nos i realitzar la programació de l’estada de forma conjunta. La participació dels centres en el disseny de l’estada és necessària perquè aquesta esdevingui part de la seqüència didàctica de la vostra programació anual de centre. De manera coordinada, centre–CdA, definirem els objectius d’aprenentatge que ens proposem aconseguir durant l’estada, lligats a uns indicadors d’avaluació.

Com ho farem? Un cop acceptada la vostra sol·licitud, se us assignarà una persona del CdA com a tutora responsable de la vostra estada la qual es posarà en contacte, via e-mail amb el centre. Ja us avancem que celebrarem dues trobades de coordinació presencial conjunta per a tots els centres estadants les dates de les quals seran facilitades per la vostra tutora del CdA. Aquestes trobades són especialment útils per als centres que no han vingut mai al camp d’aprenentatge. La reunió serveix per a conèixer-nos. S’ensenyen les instal·lacions del Camp d’Aprenentatge, una mica l’entorn en el qual estem ubicats i s’exposa quina és la proposta d’activitats que tenim i la manera habitual de treballar. D’altra banda, és el moment de presentar-nos, de conèixer la motivació principal que us ha dut al camp d’aprenentatge i conèixer la metodologia de treball del vostre centre.

A banda d’aquestes trobades, se celebraran les reunions telemàtiques a demanda amb tots els centres que ho sol·licitin. A partir d’aquí, mirarem de concretar què és el que volem aconseguir amb l’estada (producte final) i com ho farem per aconseguir-ho (tasques a fer). Definirem de forma conjunta els objectius d’aprenentatge, d’acord amb el treball que ja esteu realitzant al centre o que teniu intenció de realitzar i establirem una programació d’activitats que tindrà en compte el treball previ del centre i la projecció posterior que se’n farà. Per aquells centres que ja heu estat al Camp d’aprenentatge serà el moment d’aprofundir i donar forma a la proposta a treballar conjuntament al CdA segons la programació i el treball de centre establint de manera conjunta els objectius d’aprenentatge que tindrem per aquesta nova estada.

Moment 2: Durant l’estada

És la mateixa estada al CdA on es desenvolupa bona part del que s’ha programat. Les activitats dutes a terme al CdA seran la continuïtat del vostre treball al centre i tindran l’enfocament pedagògic i competencial que haurem volgut donar segons els objectius pedagògics que ens haurem marcat. Els materials, els ritmes de treball i les metodologies seran adaptades per tal d’adequar-se a les singularitats de l’alumnat, el nivell educatiu i les necessitats educatives.

Moment 3: Després de l’estada

Un cop desenvolupada l’estada és el moment del centre d’elaborar o executar el producte final i dotar-lo d’aquella projecció que dona sentit a l’aprenentatge. També serà el moment d’avaluar conjuntament el treball realitzat, com ha estat el procés d’aprenentage i quin impacte ha tingut sobre l’alumnat tenint en compte els indicadors establerts, el desenvolupament de l’estada i quina ha estat la projecció d’aquest aprenentatge.

Podeu consultar l’oferta pedagògica del CdA Valls d’Àneu a la pestanya “Àmbits/Totes les activitats”, on trobareu una llista amb totes les activitats que podeu dur a terme al camp.

El cost de les activitats és de 3 € per nen i dia (Ordre ENS/163/2016). Podeu consultar el preu de la manutenció i allotjament en aquest document: Quotes, preus i pagaments CdA.