Estades temàtiques

Les estades temàtiques pretenen lligar les activitats que podeu desenvolupar al Camp d’Aprenentatge de les Valls d’Àneu sota un mateix fil conductor.

En l’actualitat comptem amb dues estades temàtiques relacionades amb el coneixement de l’ós bru com a eix vertebrador de l’estada. Aquesta proposta sorgeix de la col·laboració amb la part educativa el projecte europeu PirosLife coordinat per la Universitat de Lleida.

1.El país de l’ós: “Vista l’óssa al poble d’Esterri d’Àneu! “

Nivell: Estada destinada a alumnes de cicle mitjà i superior de primària.

Descripció: Els nens i les nenes que venen a fer estada al CdA han rebut una notícia que explica com un veí d’Esterri d’Àneu afirma haver vist l’ós bru en uns prats situats a les afores del poble. Com que hi ha dubtes sobre si pot ser veritat o el veí s’ha confós i ha vist un altre animal, decidiu venir a investigar i a resoldre aquest enigma. Passeja o no passeja l’óssa per Esterri d’Àneu? Aquesta pregunta serà el punt de partida de la vostra estada. La recerca començarà al vostre centre i acabarà al CdA.

Temporització: programa de tres dies amb un mínim de dues activitats proposades pel CdA.

Trobareu el programa detallat clicant sobre la icona de seqüència didàctica.

2.El país de l’ós: “´Història d’una reintroducció d’èxit? “

Nivell: Estada destinada a alumnes de primer cicle d’ESO.

Descripció: Els nois i noies que veniu a fer l’estada al CdA heu rebut un article que us parla sobre la reintroducció de l’ós bru al Pirineu i també un parell de notícies d’actualitats publicades al diari sobre aquesta espècie. Una de les notícies us farà entreveure una certa preocupació social al territori en relació amb la convivència amb aquesta espècie. L’altre, en canvi, genera un clima d’optimisme pel que fa a la recuperació de l’espècie. L’estada ens servirà per conèixer les sensibilitats dels principals actors o rols implicats en aquest “conflicte territorial”. Un cop al centre es durà a terme un petit joc de rols per poder donar resposta als conflictes i teixir consensos per assegurar l’èxit de l’espècie al Pirineu.

Trobareu el programa detallat clicant sobre la icona de seqüència didàctica.