Feedbacks escoles curs 2017-2018

Enguany ens hem proposat penjar a la web totes aquelles propostes que dueu a terme a l’escola abans o després de venir a fer l’estada i que estan relacionades amb aquesta. Som conscients que de vegades no es pot visualitzar tot, així que us deixem una petita mostra:

Escola de Llavorsí – Sortida a l’avetosa del Gerdar el passat 25 d’octubre 2017

Tres alumnes de l’escola de Llavorsí ens han fet arribar un article que han escrit a l’escola sobre l a sortida qu evan realitzar a l’avetosa del Gerdar. Enllaç a l’article: http://serveiseducatius.xtec.cat/cda-vallsdaneu/portada/el-abetar-del-gerdar/

Institut Hug Roger III de Sort– Apadrina el torrent del Cantó (sortida 9 d’octubre 2017)

Enguany ha estat el segon any que hem acompanyat els alumnes de 2n d’ESO de l’Institut de Sort ha realitzar la inspecció del riu del Cantó. Finalment enguany han apadrinat aquest tram de riu a través de l’Associació Hàbitats, agafant el compromís de fer dues inspeccions anuals, una a la tardor i l’altre a la primavera, fent arribar les dades a l’entitat perquè formi part de l’estudi sobre la salut dels rius a Catalunya. Enllaç a l’article del web de l’institut.

Escola La Closa d’Esterri d’Àneu (25 de gener 2018)

Els alumnes de 4rt han treballat les energies i conjuntament amb ells hem preparat una activitat per posar en pràctica algun dels conceptes treballats. Hem intentat respondre les preguntes de: quina forma pren l’energia? Com es transforma l’energia? D’on podem extreure energia? Quines energies utilitzem a Esterri d’Àneu? Ho hem fet a través d’unes fitxes a on hi ha les diferents formes d’energia representades. Amb elles hem pogut aprendre quines formes té l’energia i hem jugat a veure com es pot transformar, com per exemple com del dibuix d’un endoll, és a dir energia elèctrica, podem passar a energia tèrmica o energia de l’escalfor a través d’un radiador. Després també hem construït algunes joguines que ens han ajudat a entendre el què és un generador, o aquella peça que em posat i que permet transformar l’energia mecànica (la força del nostre braç o la força del vent) en energia elèctrica (que encenia un led) o l’energia solar en energia mecànica per fer rodar un cotxe. Finalment hem anat a fer un vol per Esterri d’Àneu per identificar quines energies s’utilitzen al poble i hem reconegut l’energia de la biomassa (que fa funcionar la calefacció dels espais públics del poble), l’energia hidroelèctrica (a Esterri d’Àneu hi ha una central hidroelèctrica que produeix energia), l’energia solar tèrmica (hem observat alguna casa amb captadors tèrmics a les façanes que serveixen per escalfar l’aigua) o l’energia de combustibles fòssils com el gas natural (vam observar dipòsits de gas a l’exterior d’algunes cases que s’utilitzen per a fer anar la cuina i la calefacció). Finalment vam parlar de l’energia nuclear, tenint en compte que molta part de l’energia que viatge per les línies elèctriques que acaben també arribant a Esterri prové de la que es genera a les centrals nuclears com la d’Ascó.

Us deixem un recull d’imatges de l’activitat que han preparat des de 4rt:

Escola Misericòrdia de Canet de Mar (febrer 2018)

Els alumnes de 6è de l’escola Misericòrdia han treballat el programa ós bru durant l’estada. Després d’haver llegit una notícia sobre el suposat avistament d’un ós bru a les rodalies d’Esterri d’Àneu, els alumnes han indagat durant les activitats per conèixer a fons quin és l’hàbitat i la biologia d’aquesta espècie. Aquí ens han deixat el seu informe científic on arriben a la conclusió sobre si ha estat possible o no que s’hagi vist l’ós bru tant a prop del poble. Us el deixem per si voleu donar-hi un cop d’ull: Informe científic ós bru – escola Misericòrida

Escola Congrés Indians (març 2018)

Els alumnes de 5è de l’escola Congrés Indians de Barcelona ens han deixat aquests tastets d’un programa de radio que han fet com a projecte final de l’estada que han fet amb nosaltres sobre l’ós bru. Esperem que us agradi, a nosaltres ens ha encantat!

Enregistrament 1

Enregistrament 2

Escola Sant Jordi (abril 2018)

Els alumnes de Cicle Superior de l’escola Sant Jordi de Lleida van venir a treballar l’estada temàtica de l’ós. El producte final de la seva estada va ser un lapbook molt bonic sobre les valls d’Àneu (geografia, flora, fauna, clima, … i amb una part dedicada a l’ós bru). Deixem algunes fotografies del lapbook per a que pugueu gaudir de la gran feina feta:

Institut Morelló d’Esterri d’Àneu (Maig 2018)

Els alumnes de 4rt d’ESO del SES Morelló d’Esterri d’Àneu han dut a terme enguany les inspeccions de tardor i de primavera del Riu de Son, col·laborant d’aquesta manera amb el projecte Rius de l’Associació Hàbitats. Al finalitzar les dues inspeccions els alumnes han redactat un informe de la qualitat ambiental del riu de Son, un torrent de muntanya que acaba desembocant al riu Noguera Pallaresa al terme municipal d’Esterri d’Àneu.

Us pengem tres dels informes que han realitzat els alumnes i així podeu conèixer de primera mà quina és la qualitat d’aquest torrent de muntanya. Informes Projecte Rius

INS Frederic Mompou (Juny 2018)

Els alumnes de 3r d’ESO de l’Institut Frederic Mompou de Sant Vicens dels Horts van venir la tercera setmana de juny a realitzar el seu crèdit de síntesi. El producte final d’aquest crèdit era un programa de radio, Radio Pallars. Al següent enllaç podeu escoltar els programes dels diferents grups del crèdit.

Ràdio Pallars, treball de síntesi de 3r ESO