El Camp

Els Camps i els Entorns d’Aprenentatge (CdA/EdA) són serveis educatius que treballen conjuntament amb els centres educatius per promoure l’aprenentatge de l’alumnat a través d’oferir activitats didàctiques innovadores realitzades en un medi natural o cultural singular de Catalunya i contribuir a l’aprofundiment de la formació competencial de l’alumne.

Els camps d’aprenentatge estan regulats, com a serveis educatius del Departament d’Ensenyament, pel Decret 155/1994.map

Actualment a Catalunya hi ha 16 camps d’aprenentatge i 4 entorns arreu del territori.

• 16 Camps d’Aprenentatge (CdA’s): Barcelona, Alt Berguedà (Berguedà), Bages (Bages), Barcelona (Barcelonès), Can Santoi (Baix Llobregat), Delta de l’Ebre (Montsià), Empúries (Alt Empordà), Garrotxa (Garrotxa), Granja escola de Juneda (Garrigues), Monestirs del Cister (Conca de Barberà), Noguera (Noguera), Pau Casals (Baix Penedès), Ripollès (Ripollès), Ciutat de Tarragona (Tarragonès), Vall de Boí (Alta Ribagorça) i Valls d’Àneu (Pallars Sobirà) i Sebes i Meandre de Flix (Ribera d’Ebre)
  • 4 Entorns d’Aprenentatge (EdA’s): Pujalt (Anoia), , Tremp (Pallars Jussà), Tuixent (Alt Urgell) i Canigó (Prada del Conflent).

Els camps i els entorns d’aprenentatge ofereixen activitats didàctiques innovadores que poden ser de més d’un dia (estada) o d’un dia (sortida). Les activitats de més d’un dia promouen la consolidació dels aprenentatges dels alumnes. Per tal d’assolir els objectius d’aprenentatge es recomana aquesta tipologia d’estada.

Les activitats d’un dia s’adrecen principalment als centres educatius propers als CdA/EdA.

Els CdA/EdA s’adrecen principalment a alumnes d’educació primària, de secundària, dels cicles formatius i del batxillerat dels centres educatius de Catalunya. En cas excepcional, condicionat per les activitats col•laboratives concretes i a la disponibilitat del CdA/ l’EdA, es podran atendre centres educatius públics de fora de Catalunya.