Projectes

Projecte Riusproj-rius

Dins el marc de l’Associació Hàbitats el Camp d’Aprenentatge del Ripollès col·labora activament en el Projecte Rius. Amb la col·laboració dels alumnes que realitzen l’activitat Estudi d’un riu pirinenc, es prenen un seguit de mesures científiques i es mostreja la zona fluvial per tal d’avaluar l’estat ecològic del riu. Aquestes dades són enviades a l’Associació Hàbitats, les quals, un cop estudiades i analitzades s’utilitzen per publicar l’anuari de l’Informe Riuscat on es valora l’estat ecològic dels nostres rius, la seva evolució i possibles actuacions de millora i prevenció.

Mobile History Map

mhm_1

Mobile History Map (MHM) és un projecte pioner del programa mSchools que potencia el treball col·laboratiu amb solucions mòbils en l’àmbit de les Humanitats. Aquesta iniciativa parteix d’una nova aplicació mòbil de geolocalització que permet als alumnes crear contingut relatiu a punts d’interès propers al seu centre educatiu i desenvolupar les seves competències digitals. Des del CdA del Ripollès acompanyem i donem suport en la participació dels centres d’educació primària i secundària de Catalunya al MHM.

Aquest curs, els alumnes de l’escola Segimon Comas de Sant Quirze de Besora estan participant activament del projecte tot estudiant, interpretant i valorant tots els detalls de l’església romànica i les seves pintures de Sant víctor de Dòrria, així com del poble de Dòrria.

mhm-dorria-16-des-16

Descobrim els ocells

Aquest curs el Camp d’Aprenentatge del Ripollès col·labora amb els alumnes i mestres de Cicle Mitjà de l’escola Vall del Ges de Torelló en el projecte Descobrim els ocells. Al llarg del projecte els alumnes descobrirant les principals característiques i les singularitats dels ocells de l’entorn de la seva escola així com els ocells més comuns a l’entorn del CdA.

Des del CdA hem cedit a l’escola diferents material de consulta, així com menjadores per instal·lar al pati de l’escola per tal d’atreure l’atenció dels ocells. El projecte tindrà el seu punt culminant al més de maig, quan aquests alumnes facin les seves estades al CdA del Ripollès.

Descobrim el Ter i el Freser

Amb els alumnes de Cicle Mitjà de l’escola Tomàs Raguer de Ripoll i conjuntament amb el Camp d’Aprenentatge del Ripollès estudiem i descobrim el riu Ter i Freser.

Des del CdA facilitem material als alumnes per tal d’aprofundir en la descoberta del riu com a ecosistema i també realitzem una sortida al pròpi riu, en què els alumnes estudien les característiques físiques, químiques, ecologiques, biològeques i socials del riu Ter i Fraser al seu pas per Ripoll.