El camp

El Camp d’Aprenentatge de la Noguera està situat a la localitat de Sant Llorenç de Montgai, a la comarca de la Noguera, un territori amb una intensa presència humana des de la Prehistòria.

La tasca educativa es desenvolupa entorn de l’embassament de Sant Llorenç i especialment en quatre emplaçaments significatius; el Parc Arqueològic Didàctic, els laboratoris d’investigació educativa, el jaciment neandertal de la Roca dels Bous i el Merengue, espai de memòria de la batalla del Segre.

L’alumnat pot participar en sortides d’un dia, o en estades de dos a cinc dies. L’allotjament es fa a l’Alberg La Cova, en la mateixa localitat.

La proposta educativa està centrada en dos moments de la Història; la Prehistòria, i la Guerra Civil Espanyola. Per potenciar l’empatia històrica, s’empren recursos didàctics com són; els mateixos espais arqueològics i la recreació d’un campament paleolític i un poblat neolític, amb objectes replicats.

Els objectius se centren en l’assoliment d’un aprenentatge competencial que potenciï l’esperit crític i el valor del patrimoni històric com a eina de construcció d’identitats compartides, tot des d’una mirada de perspectiva de gènere.

El treball al voltant de la Prehistòria gira entorn de la pregunta “Què ens fa humans?”. L’alumnat cerca la resposta fent ús de la metodologia didàctica d’indagació i el descobriment guiat, sobre la base del mètode arqueològic. Aquestes activitats, distribuïdes en els àmbits Investigar el passat, Tocar la Prehistòria i Comprendre el paisatge, són dirigides a alumnes d’educació infantil, primària i secundària obligatòria.

L’estudi de la Guerra Civil té com a eix principal la recuperació de la memòria democràtica, a partir de la visita dels espais de batalla. Les activitats que s’hi desenvolupen, agrupades en l’àmbit Arqueologia de la Guerra Civil, són dirigides a alumnes d’educació primària, secundària obligatòria i batxillerat.

Tot plegat conforma una proposta  que facilita la immersió de l’alumnat al passat.

Us hi esperem!

portada