Tallers d’energia solar

Els alumnes de 6è de l’Escola Pilar Mestres de La Roca del Vallés van fer tres tallers relacionats amb l’energia solar.

Amb l’ajuda de la Maria Carme i la Montse, les seves mestres,que es van fer càrrerc d’un dels tallers vam organitzar les tres activitats en:

1r Taller fotovoltaic: Al laboratori van analitzar la part més teòrica del funcionament de les plaques fotovoltaiques i amb l’ajuda del colors diferenciaven la transformació de la llum del Sol en electricitat al passar per les miniplaques fotovoltaiques. Després al pati exterior orientat a l’est que hi ha davant la porta del laboratori comprovaven que funcionés el petit molinet que havien muntat i analitzaven què passava en les diferents condicions que se’ls hi plantejava: tapar la plaqueta amb la mà, canviar els cables de posició, desendollar i girar la placa d’esquena al Sol.

2n Taller de cuina solar: Primer esbrinaven el funcionament i utilitat dels col·lectors solars en una casa prototipus i també el funcionament d’una cuina solar. A les escales del davant de la porta de la casa vam fer servir la cuina solar parabòlica per a fer la recepta de  pomes al forn i van aprendre a orientar-la correctament.img_9630

3r taller dels col·lectors: A la font i les taules exteriors de la façana sud de la casa van col·locar els sis col·lectors solars amb les mànegues amb aigua encarats al Sol. Hi havia dos col·lectors sense plàstic, uns altres dos amb un sol plàstic i dos més amb dos plàstic cada un.
Amb la brúixola van analitzar quina orientació era la més adequada per a que tan els col·lectors com al cuina estiguessin exposats a més hores de Sol.

Van acabar l’activitat davant  la cuina solar. Aquí els diferents grups es van explicar entre ells les activitats que havien realitzat i van acabar mesurant la temperatura final dels col·lectors solars entre tots. Les dades ens van indicar que posar un plàstic o dos en els col·lectors solars fa que s’escalfi molt més l’aigua.
Després de dinar alguns alumnes van degustar les pomes al forn que havien cuinat.

Van ser uns grups molt dinàmics. Havien realitzat força activitats prèvies a l’escola i sabien força del desenvolupament dels diferents tallers que els van servir per a  complementar molts dels aspectes treballats a l’escola.

Us hi esperem el curs vinent!