Observant les comunitats vegetals de les dos vessants de la vall

Durant els dies 2,4,8,9 i 10 de Novembre ens van visitar els alumnes de 1er d’ESO de l’Institut Olorda per investigar les diferencies entre les comunitats vegetals que hi ha a les dos vessants de la vall de la Rierada.

Els alumnes, prèviament al treballa de camp van realitzar unes hipòtesis sobre les 13característiques de la vegetació i les condicions climatològiques que s’hi esperaven trobar. Per tal de comprovar si les seves hipòtesis eren correctes o no, es van dividir en grups per anar a les dos vessants de la vall. Un cop allà, es van endinsar dins la comunitat vegetal tot observant la vegetació que els envoltava, mesurant i llegint dades dels aparells adequats (termòmetres, anemòmetre, luxòmetre…) i interpretant els resultats. Tota una feina d’investigació que els va portar a l’obtenció d’unes conclusions que es van discutir conjuntament a l’aula, comprovant que les hipòtesis que havien fet a l’inici eren encertades!

A més a més, dimecres 8 vam disposar de la col·laboració dels alumnes d’ESO en el simulacre d’incendi. Moltes gràcies a tots i totes, vau ser molt ràpids!simulacre