Els alumnes de 4t de l’Institut Molí de la Vila s’inicien en l’ús del GPS de muntanya

FOT1Els dies 27, 28 i 29 d’octubre de 2014 els alumnes de 4t d’ESO de l’Institut Molí de la Vila de Capellades han fet l’activitat “Guiats pels satèl·lits: itinerari de Can Madolell” durant la qual han aprés a utilitzar el GPS i la brúixola.

Entre les diverses activitats que han realitzat, destaquem la creació de rutes, el treball amb els  tracks i el geocatching.

• Les rutes són itineraris que es dissenyen sobre el mapa digital a l’ordinador i després es transfereixen al GPS per tal de seguir-les sobre el terreny.
  • Els tracks els grava directament el GPS mentre es realitza l’excursió i després es poden  descarregar i visualitzar a l’ordinador sobre el mapa digital.
  • El geocatching (en podríem dir, recerca d’un tresor) consisteix en amagar un “objecte-tresor” i assignar-li un waypoint (és a dir, un punt amb les seves coordenades) mitjançant el GPS. Cada grup amaga un tresor i després s’intercanvien els GPS per cercar els tresors dels altres grups.

Esperem que aquesta sortida de tot un matí treballant amb el GPS hagi estat útil als alumnes com a preparació del “rally” de gairebé 60 km de recorregut i 4 dies de durada que faran al mes de maig i que organitza l’Institut des de fa més de 20 anys!.

Si en voleu saber més sobre aquesta activitat podeu consultar el descriptiu que trobareu a aquesta pàgina.