L’escola La Sínia investiga el riu Llobregat

Sinia_riu_02Els dies 22 i 23 de gener els nens i les nenes de 4t de l’escola La Sínia de Molins de Rei s’han arribat amb les seves bicicletes fins al riu Llobregat per tal d’investigar-lo. Tot i que feia un fred i un vent força intensos han estat molt valents i han pogut fer totes les activitats previstes. Han treballat 4 grans blocs:

• Les propietats de l’aigua del riu: mesures d’olor, color, temperatura, transparència, velocitat, etc
  • Els animals invertebrats: captura (i posterior alliberament) de petits invertebrats de les vores del riu que ens han servit d’indicadors biològics de la qualitat de l’aigua.
  • La vegetació de la riba: identificació dels arbres i altres plantes de la zona de ribera i valoració de l’estat de qualitat de la vegetació.
  • Detecció i avaluació de possibles impactes d’origen antròpic: n’han identificat i descrit un munt, com per exemple, les deixalles, les conduccions soterrades de gas, aigua i salmorres, les torres d’alta tensió, l’encaixonament del riu entre vies de tren i autopistes, la desviació del riu…

La investigació del Llobregat no acaba pas aquí; d’aquí a poc temps aniran de Colònies a Castellar de N’Hug, que és a la capçalera del riu, i a finals d’abril visitaran el delta. També han fet nombrosos tallers i experiments per a investigar el funcionament del riu, els sediments i altres propietats de l’aigua.

Fins a la propera!

Sinia_riu_01