La llarga història d’un riu

Les roques sedimentàries de Pallejà ens expliquen la història geològica d’un riu i com el pas dels anys modifica el relleu i el paisatge. La sortida consta de tres parades:

A la primera observem IMG_3981conglomerats, que són els sediments d’un riu torrencial que presentava molt pendent i força per arrossegar clasts de mida gran.
A la segona parada i per sobre dels conglomerats trobem que han sedimentat gresos que ens indiquen que aquest mateix riu va anar perdent força i els materials que arrossegava eren molt més fins.
A la tercera i darrera parada i dalt de tot trobem les calcàries, sediments marins que mostren com finalment el mar va guanyar terreny al continent.

Els alumnes de 6è de l’Escola Baloo de Barcelona, el dimarts 1 de març van anar descobrint els tipus de sediments i van anar fent hipòtesis d’aquesta espectacular història.