Investiguem l’ecosistema de la riera

Els grups de 6è de l’Escola Santa Maria de Cervelló van venir els dies 16 i 17 de novembre a fer un treball de camp al voltant de l’ecosistema de la riera.
Després d’una petita introducció a l’aula on van explicar com ho farien per investigar la riera, van fer l’inventari del material que necessitarien.

img_8169Un cop allà van analitzar algunes  propietats físiques i químiques de l’aigua de la riera com l’olor, el color i la presència d’escuma. També van identificar la vegetació característica de ribera que en aquesta época de l’any té colors característics de tardor.
Després van capturar invertebrats de la riera que un cop al laboratori van estudiar amb deteniment per finalment deduir tot sumant els índexs biològics de cada un d’ells  la qualitat de l’aigua de la riera, que va resultar ser pèssima degut en part a la poca varietat de macroinvertebrats trobats que fan que la suma dels seus índexs sigui més baixa.

Han estat uns grups molt treballadors i motivats!

Fins la propera

1. Alumnes de 6è de Santa Maria de Cervelló

Acabem de llegir el vostre article i ens ha agradat recordar detalls d’aquesta experiència. Ens agradaria repetir-la. Hem après molt, i d’una manera divertida. A Cervelló també tenim riera, però ens fa pena perquè està molt contaminada, i sabem per la gent gran que abans fins i tot hi havia peixos i els nens s’hi banyaven a les rescloses. A veure si entre tots ajudem a recuperar-la.