Investiguem la riera!

1Els alumnes de 4t de l’Escola Màrius Torres de L’Hospitalet de Llobregat han fet un treball de camp en alguns trams de la riera de Vallvidrera el dimarts 9 de febrer.

Acompanyats de la Ruth i la Sílvia, les seves mestres, han vingut molt motivats des de l’escola on ja havien realitzat diferents activitats prèvies: el cicle de l’aigua, les parts de la lupa binocular i la situació de la riera.
Un cop a Can Santoi han pensat com poder investigar aquest ecosistema; també han fet l’inventari del material que necessitaven.
Després, dividits en quatre grups,  han anat a les zones de “l’Arbre Caigut” i del “Vern de les dotze branques” on han valorat la qualitat de l’aigua utilitzant els seus sentits. També han mesurat l’amplada de la riera i la seva fondària i la temperatura de l’aire i de l’aigua amb els termòmetres corresponents; han identificat la vegetació més característica del voltant i han capturat diferents animalons: efímeres, límnees, barretets, espiadimonis, larves de mosca negra, gambetes i fins i tot un cap gros i una larva de mosca d’armadura.

3Han estat un grup molt engrescador i col·laborador. Hem d’agrair l’esforç que han posat en la recollida de deixalles que hi havia als voltants de la riera i esperem que en Jéremy es recuperi aviat de la febrada que tenia!