Els alumnes de l’Escola Pau Casals investiguen la riera

f1El dilluns 20 d’abril els alumnes de 4t d’aquesta escola de Barcelona van fer l’activitat de la riera. Organitzats en petits grups, van anar fins a les zones de mostreig conegudes pels noms del “Vern de 12 branques” i de la “Font de l’arbre caigut” a realitzar les proves físico-químiques de l’aigua: temperatura, olor, transparència i presència d’escuma. També van mesurar l’amplada i la fondària de la riera en el tram on treballaven. Després van identificar les plantes que hi havia pel voltant i finalment amb els seus salabrets van recollir un munt d’invertebrats que viuen a l’aigua. Després, a les aules del Camp, van observar els invertebrats, els van identificar i dibuixar i van anotar el color que li correspon a cada un segons la seva tolerància a la contaminació de l’aigua. Com que els colors que més predominaven van ser els grocs i els taronges van concloure que la qualitat de l’aigua de la riera és mediocre degut, en part, a algunes deixalles que hi havia dins i al seu voltant.

Fins a la propera, investigadors de la riera!