Els alumnes de l’Institut Lluís de Requesens fan de meteoròlegs

Durant la setmana del 23 al 27 de novembre els alumnes de 1r d’Eso d’aquest institut de Molins de Rei han pujat i baixat a peu des del seu centre fins a Can Santoi per tal de dur a terme les activitats pràctiques de meteorologia. Sempre amb el seu professor de Ciències de la Naturalesa, David Ibàñez, ben acompanyat cada dia per un altre professor o professora; enguany han estat la Cristina, la Reme, la Susana, en Daniel i la Maria.

L’activitat que han fet consta de dues parts:f19

– A la primera part fan una gimcana de reconeixement i ús de diferents instruments de meteorologia: termòmetres d’ambient, de màxima i de mínima, d’aigua i de terra; baròmetre aneroide, higròmetre, psicròmetres de camp i mural, pluviòmetre, anemòmetre, evaporímetre i penell.
Després, a la caseta meteorològica, prenen dades dels aparells que hi ha en el seu interior i del pluviòmetre que hi ha penjat a fora.f10

– La segona part està centrada en la predicció meteorològica, basada en dos mètodes diferents:

1. Anàlisi i evolució de determinades variables meteorològiques: pressió atmosfèrica, humitat relativa i direcció del vent del dia anterior i del mateix dia. Les dades s’obtenen de l’estació meteorològica digital del Camp d’Aprenentatge. Amb aquesta informació i seguint unes pautes dedueixen quin temps farà a l’endemà.

2. Interpretació de mapes isobàrics. A partir del mapa sinòptic del dia següent elaborat pel servei meteorològic anglès (metoffice.uk) analitzen les isòbares, els anticiclons i depressions per també acabar de concretar la predicció pel que fa al vent i la temperatura. Amb tota la informació redacten la informació del temps per a l’endemà com si fos un telenotícies. Dins de cada grup els alumnes es distribueixen en els diferents rols necessaris per a la gravació: 2 presentadors, un càmera, un encarregat dels focus, un director i un apuntador. Quan tot està a punt es graven: ….3,2,1 i acció!!!

És una activitat molt enriquidora on aprenen a fons diferents conceptes de meteorologia.

simulacre1El darrer dia vam fer un simulacre d’evacuació i tothom va respondre molt bé; en dos minuts ja estàvem tots plegats al punt de trobada de davant de la casa.

Des de Can Santoi volem felicitar al professorat del centre, especialment a en David pel seu esforç i implicació!

Us esperem el proper curs!!

1. David Ibáñez

Moltíssimes gràcies a vosaltres per la vostra feina. Els nois van aprendre molt i a sobre s’ho van passar molt bé. I el cafetò en arribar va ser un luxe. Fins l’any vinent!!