Alumnes de Piera a la Riera de Vallvidrera

Els grups de 6è de l’escola Herois del Bruc van venir els dies 22 i 26 de febrer a fer un treball de camp al voltant de l’ecosistema de la riera.
Després d’una petita introducció a l’aula on van explicar com ho farien per investigar la riera, van fer l’inventari del material que necessitarien.

844207e6-472e-4770-996e-6f3ab98c1222Un cop allà van analitzar algunes  propietats físiques i químiques de l’aigua de la riera com l’olor, el color i la presència d’escuma. També van identificar la vegetació característica de ribera que en aquesta época de l’any costa més de veure, però sort que sempre trobem càrex, creixens i al terra  algunes fulles seques de plàtan, vern i om.
Després van capturar invertebrats de la riera que un cop al laboratori van estudiar amb deteniment per finalment deduir tot sumant els índexs biològics de cada un d’ells  la qualitat de l’aigua de la riera, que va resultar ser pèssima.

Han estat uns grups molt motivats!

Fins la propera

1. Retroenllaç: Els alumnes de sisè a la Riera | Escola Herois del Bruc