Una transgressió marina

El dia 15 de novembre els alumnes de 1r de Batxillerat de CTMA de l’Institut Lluís de Requesens de Molins de Rei, van fer la sortida de geologia de roques sedimentàries a Pallejà.

En aquesta activitat es fa un estudi de les roques sedimentàries del Triàsic Inferior datades amb 250 milions d’anys. Al llarg de la sortida es fan fins a 4 parades pujant en la cota de nivell i en l’edat dels materials, s’observa la variació del tipus d’ambient sedimentari conforme es puja en l’itinerari.

A cada parada els alumnes han d’utilitzar diferents mètodes per mesura la potència dels afloraments, com per exemple el mètode de la tangent mitjançant el clinòmetre o el mètode de Thales. S’analitzen les roques de cada aflorament per determinat quin material és, mitjançant la mida de gra, el color, la duresa en l’escala de Mohs, etc … i per últim es classifica l’aflorament en el tipus d’ambient sedimentari que es va formar.

Després d’analitzar tres dels afloraments i posar les dades en comú es pensa el que ha succeït per trobar els materials sedimentaris en aquest ordre, ja que es veu que conforme pugem les cotes de nivell i l’edat geològica les roques ens indiquen que anem avançant en les etapes sedimentàries del riu. Des del  seu curs alt fins a arribar a la desembocadura. Per tant, deduïm que hi ha hagut una transgressió marina.