No embrutem i així millorarem!

El dimarts  26 de setembre de 2017,  els alumnes de 6é  de l’escola Castell Ciuró de Molins de Rei van investigar la riera de vallvidrera.

L’activitat consta d’ una breu introducció a l’aula en la qual es fa un repàs del material que s’utilitzarà i d’informació sobre la riera.  Dividits en 6 grups de treball, la meitat  dels alumnes van anar a un punt de la riera anomenat l’Avellaner i l’altre meitat a la zona de La Font de l’Espinagar.

Un cop a les zones de treball van investigar l’ecosistema en dues fases:

-Primer van analitzar el biòtop (condicions físico-químiques): temperatura, transparència, olor, color, etc ..

-La segona part va consistir en fer un estudi de la biocenosi (reconeixement de la fauna i la vegetació)  s’identifiquen les plantes de ribera i es recol·lecten alguns invertebrats de l’aigua.

Per últim van tornar al centre, on van fer un estudi al laboratori dels invertebrats recol·lectats. Van utilitzar les lupes binoculars per observar-los i  els van reconèixer i classificar mitjançant unes fitxes.

Amb les dades preses de tot l’ecosistema (biòtop i biocenosi)  van deduir l’estat de contaminació de la riera, la qual va sortir força malament degut en part a les deixalles humanes que van trobar en el moment del treball de camp.

Van reflexionar sobre possibles solucions a la contaminació i van fer diferents propostes com:

No construir tan a prop de les rieres, augmentar el numero de guardes forestal, posar multes per llençar escombraries i van proposar col·locar cartells de prohibir llençar escombraries amb eslògans com:

• No embrutem i així millorarem
  • No embrutem i millor netegem