Estada de l’Institut Escola Trinitat Nova

Durant tres dies d’abril (el 25, 26 i 27) els nens i nenes de cicle mitjà d’aquest Institut Escola de Barcelona van poder investigar l’energia Solar, la meteorologia i la nostra riera de Vallvidrera. També van descobrir camins i racons de Collserola.

El primer dia van fer de meteoròlegs fent tres tallers:

1- Una gimcana d’aparells meteorològics i de sensacions.

2- Recollir dades de la gàbia meteorològica.

3- Fer gravacions amb la predicció del temps de l’endemà.

El segon dia van anar a la riera on van recollir dades de temperatura, olor, color, amplada i profunditat de la riera. Per la tarda van observar els animalons capturats i van deduir que la qualitat de l’aigua de la riera no és suficientment bona per poder beure d’ella.

El tercer dia el van dedicar a l’Energia Solar veient la diferència entre col·lectors solar i plaques fotovoltaiques. També van cuina pomes al forn amb la nostra cuina parabòlica solar.

Tots els nens, organitzats en grups, van estar molt motivats i van participar activament en totes les proves, experiments i gimcanes que van realitzar per tal de resoldre els reptes plantejats.

Els hi ha fet un temps magnífic que ha permès gaudir de l’entorn i de les activitats.

Volem agrair als mestres: Aby, Judith, Jordi, Dani  i Eva la seva implicació i col·laboració. També a la cuinera la Rosa, per fer-lis un menjar tan i tan bo.

Fins la propera!