Els nens i les nenes de l’Institut Escola Les Vinyes fan de meteoròlegs

El dia 16 de maig la classe de 4t d’aquesta escola de Castellbisbal va venir al Camp d’Aprenentatge per a posar en pràctica la feina dels meteoròlegs, és a dir, mesurar i observar el temps atmosfèric, experimentar i fer prediccions del temps.

IMG_20170516_110911Així, doncs, organitzats en petits grups de 4 alumnes, van realitzar una gimcana per a conèixer i usar diferents aparells de meteorologia com els termòmetres, el penell, el pluviòmetre, l’anemòmetre… També van experimentar sensacions de temperatura amb el seu propi cos i van donar-se compte que la sensació de temperatura pot ser molt diferent de la real en funció de si estem al Sol o no, de si fa vent, etc.
Finalment, van fer una simulació de programa de predicció del temps per televisió, en el qual havien d’explicar el temps real de l’endemà a partir de les prediccions del Servei Meteorològic de Catalunya. Les simulacions es van gravar en DVD i es van lliurar a l’Escola.

Van fer una molt bona feina. Felicitats meteoròlegs!