Els alumnes de 6è de l’Escola Pompeu Fabra descobreixen La Colònia Güell

Avui hem visitat la Colònia Güell amb els alumnes de sisè de primària d’aquesta escola de Vallirana.

Una vegada allí, i després d’una breu introducció, comencem una divertida gimcana amb l’objectiu de conèixer la història de la Colònia Güell a través dels seus monuments històrics i dels seus edificis característics. Els alumnes, guiats per un mapa, van anar recorrent diverses punts d’interès com la Plaça de Joan Güell, l’Escola, la Casa del Secretari, la del Metge, l’antic Centre Parroquial Sant Lluís, l’antic Convent dels Monges, etc.

IMG_20170509_124038Després d’haver completat el recorregut, vam conèixer els detalls sobre la tècnica de construcció que va utilitzar Antoni Gaudí per crear la Cripta de la Colònia i, a més, mitjançant un audiovisual, ens endinsem en la vida d’una noia de l’època.

Finalment, visitem la cripta, en la què analitzem les característiques de l’exterior, els seus nombrosos símbols i els diferents tipus de columnes. Després, a l’interior d’aquesta meravellosa construcció, vam poder veure la forma de la cripta, els vitralls i els bancs, com a elements més destacats.

Ha estat una sortida magnífica i esperem que us hàgiu divertit i après molt!

Fins a l’any que ve nois!