El riu Llobregat a l’alçada del pont de Can Baruta (Molins de Rei)

Els passats  14 i 16 de març, els alumnes de 4t de primària de l’Escola La Sínia, de Molins de Rei,  van demostrar ser uns intrèpids “científics-ciclistes” fent la descoberta i l’anàlisi del Riu Llobregat, a la zona del pont de Can Baruta, a Molins de Rei.

Els alumnes de les classes de Cavall Bernat i Sant Jeroni, un cop van canviar les bicicletes per les botes d’aigua, es van convertir en uns investigadors amb moltes ganes d’aprendre i conèixer la llera del riu. Es van dividir en 6 grups per a fer una descoberta en tres parts: d’identificar la vegetació de ribera i observar els factors antròpics, analitzar la qualitat de l’aigua agafant mostres d’invertebrats i esbrinar quin era el seu cabal, amplada, velocitat, color i temperatura de les aigües del riu Llobregat.

També vam observar ocells aquàtics característics amb un allarga vista.

Durant tot el treball de camp, van demostrar ser un grup molt participatiu i amb moltes ganes d’investigar i conèixer el riu Llobregat.