El Papiol i les seves Escletxes

Els alumnes dels quatre cursos de 6è de l’escola 25 de Setembre de Rubí van investigar la formació  d’aquestes característiques esquerdes del Papiol aquest mes de maig.

19Primer es van plantejar hipòtesis per explicar la foto aèria que els hi mostra el quadern sobre la zona on estàvem.
Van deduir el nom dels materials inferiors i superiors realitzant diferents tipus d’accions com comprovar la duresa picant amb un martell de geòleg, observant la reacció de l’àcid clorhídric i la impermeabilitat a l’aigua.
Un cop identificats el material van prendre mesures a quatre de les esquerdes: amplada, fondària i orientació.

Amb totes aquestes dades van deduir com amb el pas del temps, l’acció de l’aigua junt amb la disposició dels materials i inclinació del terreny han propiciat la formació de les escletxes actuals.

Han estat uns alumnes molt treballadors!

Fins la propera