Trobada de mestres i professors d’Esplugues a Can Santoi

f3El dia 10 d’abril, i en col·laboració amb el Centre de Recursos Pedagògics d’Esplugues, vam organitzar una trobada amb mestres i professors de la zona per tal d’informar més a fons de la tasca que es realitza al Camp d’Aprenentatge i donar a conèixer de primera mà la proposta d’activitats didàctiques que ofererix Can Santoi.

La sessió informativa es va desenvolupar en tres parts:

1. Breu repàs sobre la història, els objectius, la metodologia i els serveis que ofereix el Camp; presentació de l’oferta d’activitats i dels recursos que posem a l’abast del professorat, tant si assisteix amb els seus alumnes al CdA com si els aplica directament a l’aula: quaderns de treball per a l’alumnat, guies del professorat, articles de divulgació al web, programari didàctic, préstec de materials, etc.

2. Sortida de camp durant la qual hem pogut mostrar més a fons i de forma pràctica com treballem amb els alumnes en una selecció d’activitats del Camp: la riera, les comunitats vegetals, l’itinerari amb GPS i el bosc.

3. Finalment, altra vegada al laboratori, hem complementat la sortida amb l’observació  dels animals recol·lectats a la riera i amb la descàrrega als ordinadors dels tracks gravats als aparells GPS, tot posant de manifest el gran potencial didàctic de les activitats.

Esperem que la sessió (in)formativa hagi estat útil al professorat assistent i restem oberts a organitzar més trobades com aquesta amb altres centres de recursos per a donar a conèixer més a fons la nostra feina.

Us hi esperem!