Trets geològics de Santa Creu d’Olorda

Els alumnes de CTMA de 1r de Batxillerat de l’Institut Ernest Lluch de Barcelona van realitzar divendres 1 de desembre l’itinerari geològic de Santa Creu d’Olorda.
L’itinerari és un recorregut circular amb 6 parades on s’investiguen  fenòmens geològics destacables.
L’activitat s’inicia a “La Pedrera dels ocells”, una antiga mina on s’estudia un vistós aflorament de pissarres. A continuació es puja fins al cim del Puig d’Olorda (434 m) amb una excel·lent vista des de on s’interpreta el paisatge i s’analitzen les roques calcàries que hi apareixen.
Reprenent l’itinerari s’accedeix a la cova d’or, un conjunt de grutes dins les calcàries on es poden observar fenòmens càrstics i fòssils del Paleozoic.

El recorregut continua fins a un plec amb encavalcament de grans dimensions que il·lustra com actuen les forces de compressió. Més endavant s’observen fenòmens de vessant com la formació de xaragalls. El recorregut termina al punt de sortida.

A més d’observar in situ diferents afloraments rocosos, els alumnes experimenten tècniques per la identificació de roques, diferents formes de càlcul d’alçada d’afloraments i interpreten sobre el terreny evidències de diversos fenòmens geològics que permeten inferir explicacions versemblants.

Tot i el dia gèlid han completat una feina magnífica!