Tallers amb l’energia del Sol

El divendres 11 de novembre els alumnes de 4t de l’Escola Pompeu Fabra de Vallirana van realitzar  experiments relacionats amb l’energia solar.

8A l’escola van fer les activitats prèvies sobre els diferents raigs que emet el Sol i la seva utilitat. Aquí a Can Santoi ho van estar recordant i dividits en petits grups, van dur a terme tres tallers: el taller fotovoltaic, el taller amb col·lectors solars i el de la cuina solar.

En el taller fotovoltaic van generar electricitat mitjançant una placa fotovoltaica tot utilitzant la llum del Sol. Amb l’electricitat obtinguda van aconseguir moure les aspes que estaven connectades a un motor petit.

En el taller dels col·lectors solars van posar aigua dins unes mànegues negres que deixaven exposades al Sol  dins d’unes caixes de fusta per després valorar l’augment de temperatura de l’aigua. A més aquests col·lector solars de cada grup presentaven variacions en el seu disseny: una tenia dos plàstics, una altra un sol plàstic i la tercera no en tenia cap.

En el taller de la cuina solar van fer pomes al forn tot aprenent a orientar bé la cuina solar i a valorar l’eficiència de concentració de calor al centre per la seva forma parabòlica

Per acabar, els grups que havien fet el t3aller de cuina solar i el del col·lectors se’ls van explicar entre ells i entre tots van acabar de fer la mesura de la temperatura de l’aigua dels col·lectors solars.

Finalment van anar tots al laboratori per a fer una valoració dels resultats obtinguts i els van comparar amb les hipòtesis inicials.

Van ser uns tallers molt profitosos ja que el Sol ens va acompanyar durant tota la jornada i va fer possible el bon funcionament de les activitats.