Quin temps farà demà?

Els alumnes de 4t de primària de l’Escola Juan Ramón Jiménez de Martorell van venir els dies 29 i 30 de novembre a fer l’activitat de meteorologia.
Es va dividir la classe en dos grans grups per fer dues activitats simultàniament: uns fan la gimcana meteorològica mentre que altres fan d’homes i dones del temps i graven la predicció del temps de l’endemà. Quan terminen la primera tasca s’intercanvien i passen a fer l’altra activitat.

La gimcana meteorològica consta de sis proves per aprendre a manipular diferents aparells meteorològics (com termòmetres, pluviòmetre, anemòmetre i penell) i conèixer quines son les seves unitats de mesura. Un cop superada la gimcana es fa un exercici de sensacions amb el propi cos i es comparen amb les mesures reals. Per últim prenen dades de la caseta meteorològica del Camp d’Aprenentatge.

L‘activitat del temps consisteix en elaborar una predicció del temps per l’endemà a partir dels mapes que proporciona del Servei Meteorològic de Catalunya. Es redacta un petit informe meteorològic i després s’assignen diferents funcions als membres de cada grup per realitzar una gravació simulant un programa de televisió.
Han fet una feina magnífica i han demostrat bona traça per fer de meteoròlegs!

1. Escola Juan Ramón JIménez

El grup de 4t A i 4t B de l’escola Juan Ramón Jiménez de Martorell hem gaudit molt d’aquesta sortida, ja que hem pogut experimentar amb aparells meteorològics que prèviament havíem estudiat.

Ens va fer molta il·lusió ser presentadors del temps per un dia. Gràcies per tot! Ens viem l’any vinent.