L’energia que mou el món!

Els passats 4 i 5 d’abril, els alumnes de 3r de l’Escola La Sínia de Molins de Rei, van realitzar l’activitat d’energia solar i les seves aplicacions, en la qual, van conèixer i aprendre el funcionament d’aquesta energia tan apreciada. En l’activitat van fer moure unes miniaspes, van escalfar aigua amb  un col·lector solar i van cuinar unes pomes al forn solar.

Primerament, es va fer una introducció sobre la importància d’aquesta energia  per conèixer així millor el  funcionament intern tant del col·lector solar per escalfar l’aigua i cuinar, com de les plaques fotovoltaiques  per generar electricitat .

Un cop explicat el funcionament, els infants es van dividir en dos grups: uns van realitzar el muntatge i instal·lació de tres col·lectors solars amb diferents dissenys experimentals i van comprovar quin funcionava millor mesurant l’augment de la temperatura.  Mentre que els altres, van instal·lar la cuina solar i van preparar les pomes dins d’una olla negra. Van haver d’anar orientant la cuina parabòlica per tal d’aprofitar al màxim  tots els raigs solars i alhora anaven  prenent dades de la temperatura.

Tots el grups van aprendre a construir un ventilador solar i van convertir la llum del Sol en electricitat utilitzant plaques fotovoltaiques.

Per finalitzar, tots junts van posar les dades en comú i es van explicar les experiències i funcionament dels mecanismes.

Ben treballat, heu demostrat ser uns grans científics!