La fantàstica història de les escletxes!

Els passats 9 i 10 i 24 d’abril, els nois i noies de 6è de primària de l’Escola 25 de Setembre de Rubí, es van convertir en uns autèntics geòlegs, fent la descoberta i reconeixement dels materials que afloren a les Escletxes del Papiol.

Primerament, van situar i localitzar les diferents Escletxes, per així després poder realitzar  el treball de camp pertinent. En primer lloc, van haver de reconèixer i experimentar amb els materials inferiors i superiors, realitzant proves de consistència, mal·leabilitat, porositat i acidesa per tal d’identificar el tipus de material.

En acabar la classificació del tipus de roques, es van col·locar el casc i van iniciar el recorregut d’algunes escletxes, entrant en el seu interior, per tal de mesurar la profunditat, amplada i direcció, tot demostrant destresa i inquietud per conèixer i endinsar-se en les escletxes més amagades de l’indret.

Per finalitzar la ruta, els alumnes van fer un repàs per tal d’esbrinar l’origen i formació de les escletxes fent un recorregut per la història geològica, alhora de conèixer i aprendre els factors fonamentals que afecten a les construccions dels edificis i quines són les mesures que s’ han de prendre per tal de corregir-les.

Heu demostrat ser uns grups molt treballadors/es i intrèpids/es!