Els boletaires de l’Escola Pont de la Cadena

El dimarts 18 d’octubre els alumnes de 5è i 6è  d’aquesta escola de Molins de Rei van investigar els bolets que es troben a la zona de La Rierada prop del pont de la Sibèria.

Van pujar a peu des de l’escola i només arribar tenien molta gana i abans que res van refer energies amb un bon esmorzar.4

Després, dividits per grups van entrar al laboratori i a la sala de dalt per explicar-nos tot el que sabien al voltant dels bolets i dels fongs.

Preparats amb el cistell i la llista de recol·lecció es van dirigir per grups a les diferents zones per recollir els bolets: vora camins, alzinar, brolla i bosc de ribera. Es van inventar un nom per a cada bolet que trobaven i especificaven sobre on creixia i si ho feia sol, amb grups, formant flotes o erols.

Per acabar han anat al laboratori on els han investigat a fons i han anotant les seves característiques seguint les pautes d’unes fitxes. També han intentat identificar-los en unes guies de bolets de Catalunya. En una de les taules passaven tots els grups per observar espores de diferents bolets i diferents himenis en microscopis i lupes binoculars.

1

Els alumnes estaven molt excitats, però  han realitzat molt bé les diferents activitats.
Després de dinar han tornat gaudir del paisatge a peu fins a l’escola.

Fins aviat!