Els alumnes de l’Escola Els Pins de Cornellà analitzen a fons la riera

2El dilluns i dimarts dies 6 i 7 de juny aquests alumnes de 5è de primària van fer l’activitat de la riera. Organitzats en equips de treball, van anar a les zones de mostreig conegudes pels noms del “Vern de 12 branques” ,”Font de l’arbre caigut”, “Font de l’Espinagar” i “L’Avellaner” a realitzar les proves físico-químiques de l’aigua: temperatura, olor, transparència i presència d’escuma. També van mesurar l’amplada, la fondària de la riera i la velocitat de l’aigua en el tram on treballaven.
Després van identificar les plantes que hi havia pel voltant més característiques de la zona de ribera com: l’om, l’avellaner, el freixe i el vern.
Finalment amb els seus salabrets van recollir un munt d’invertebrats que viuen a10 l’aigua com es pot veure en la foto. Després, a les aules del Camp, van observar els invertebrats, els van identificar i dibuixar i van anotar el número que li correspon a cada un segons la seva tolerància a la contaminació de l’aigua. Com que la suma dels índex biològics dels invertebrats trobats es troba sempre entre l’interval de 41 a 70  van concloure que la qualitat de l’aigua de la riera és mediocre degut, en part, a algunes deixalles que hi havia i van reflexionat sobre la necessitat de mantenir nets els espais naturals.

Han estat uns grups molt entusiastes. Volem agrair la col·laboració de les mestres: Montse i Marina i molt especialment a la Rosa Dalmau per tots aquest anys que hem compartit junts i  que ara es jubila. Li desitgem molta sort!