Descobrim els bolets!

Enguany hem començat l’època d’estudi de bolets de Collserola el dimecres 28 i dijous 29 d’octubre amb els alumnes del Cicle Superior de l’Escola Montserrat de Sant Just Desvern.

f12Primer han fet una petita introducció i han explicat el que sabien dels beneficis que ens aporten els bolets, també han fet un dibuix a la pissarra d’un bolet típic.

Després dividits en grups han recollit  bolets de diferents zones. Abans de recollir-los els hi han posat un nom inventat i han especificat el substrat sobre el que estava i si creixia sol o en grups. Un de cada grup feia de secretari i ho apuntava en una llista de recol·lecció. Déu-n’hi do la imaginació que tenen!

f26

Per acabar han anat al laboratori on han fet un cop d’ull als bolets trobats pels altres grups, després per parelles  han estudiat dos dels bolets que han recollit, l’han observat i han anat anotant les seves característiques seguint les pautes d’unes fitxes i han intentat identificar-los en unes guies de bolets de Catalunya. També han observat espores de diferents bolets, un miceli i diferents himenis en microscopis i lupes binoculars. Finalment i en grup han recordat les parts d’un bolet típic i s’han imaginat diferents tècniques que usen els bolets per dispersar les seves espores.

Els alumnes han estat molt motivats i malgrat la seva excitació han realitzat molt bé les diferents activitats.

Fins la propera!!!