Coneixem la Colònia Güell

Dijous 7 de juny l’alumnat de 3r d’ESO de l’Institut Martí i Dot de Sant Feliu de Llobregat han fet un itinerari de descoberta a la Colònia Güell de Santa Coloma de Cervelló, una colònia tèxtil fundada a finals dels s XIX i que destaca pels seus elements modernistes.

S’han organitzat en grups de treball i han recorregut el recinte industrial i el nucli residencial coneixent de primera mà els indrets més significatius.

En el recinte industrial han pogut conèixer el procés de fabricació de pana i vellutets i han calculat l’alçada de la xemeneia.

Al nucli residencial han fet un recorregut que els ha permès conèixer els edificis més notables com les masies de Can Soler de la Torre, Ca l’Ordal i la casa de Ca l’Espinal. Han completat l’itinerari visitant altres indrets destacats com les escoles, la plaça Joan Güell o la casa del secretari entre d’altres.

A continuació han visitat el centre d’interpretació on han vist un audiovisual que mostra la vida quotidiana a la colònia a començaments del segle XX a traves de les vivències d’una nena. També van poder contemplar les innovadores tècniques de construcció que Gaudi va posar en pràctica.

Finalment van accedir a la cripta on van poder admirar diferents aspectes arquitectònics i decoratius tant de l’exterior com de l’interior.

Tot i l’inconvenient de la pluja, han fet molt bona feina .