Alumnes de l’escola Arquitecte Gaudí han esbrinat la qualitat de l’aigua de la riera.

Els alumnes de 3r d’aquesta Escola de Sant Feliu de Llobregat han estat investigant la qualitat de l’aigua de la riera de Vallvidrera el dijous 4 d’abril.

Després d’una petita introducció a l’aula els nens i les nenes van explicar com ho farien per investigar la qualitat de l’aigua; després van fer l’inventari del material que necessitarien i es van preparar amb calçar adequat per anar a la riera.

1Un cop a la riera van analitzar algunes  propietats físiques i químiques de l’aigua com l’olor, el color, la presència d’escuma; també van mesurar la fondària i l’amplada. Després van identificar la vegetació característica de ribera i finalment van capturar invertebrats de l’aigua.

Un cop al laboratori, van estudiar amb deteniment els animalons obtinguts i amb l’ajuda de la informació que hi havia en unes fitxes van saber com s’alimentaven  i respiraven els animals que anaven identificant. També van deduir la qualitat de l’aigua de la riera mitjançant el mètode dels colors que tenen associats cada invertebrat. Van acordar que predominava el groc i que l’aigua de la riera no està prou neta per poder beure d’ella.

Fins a un altre any!

1. Judith Flos

Ha estat una sortida fantàstica! Els nens i nenes han gaudit molt i han après moltes coses. S’han sentit uns veritables petits científics.
    Moltes gràcies, Carles i Engràcia!