Alumnes de batxillerat de l’Ins. Francesc Macià col·laboren amb el Projecte Rius tot investigant la riera de Vallvidrera

El dia 22 d’abril un grup d’alumnes d’aquest Institut de Cornellà de Llobregat van 10portar a terme un estudi de qualitat de les aigües de la riera de Vallvidrera. Per tal de determinar-la es van basar en tres tipus de criteris: les propietats físiques i químiques de l’aigua (cabal, conductivitat, oxigen dissolt…), la qualitat del bosc de ribera (índex QRISI) i els macroinvertebrats indicadors de contaminació (índex BMWPC). Les dades obtingudes pels alumnes van servir per trametre-les al Projecte Rius, en la campanya d’inspecció de primavera. El CdA de Can Santoi col·labora des de l’inici d’aquest projecte aportant dades dos cops a l’any al tram de riera que correspon a la Font de l’Espinagar (La Rierada).
Alguns resultats d’interès:

Cabal: 25 l/s — Mineralització (total): 796 mg/l — Oxigen dissolt: 4 mg/l (saturació 34%) — pH=8 — Index QRISI: 12 punts (bona qualitat) — Índex BMWPC: 43 punts (qualitat mediocre).

En aquest web disposeu de dos aplicacions excel creades per l’equip docent de Can Santoi en relació al càlcul del cabal de la riera (cabalsec.xls) i al càlcul de l’índex BMWPC. Les trobareu a Programes de suport.