L’Escola Marta Mata fa estada a Can Santoi

Els alumnes de 5è de l’Escola Marta Mata de Torelló van fer estada al Camp d’Aprenentatge els dies 2 i 3 de juny i van portar a terme diferents activitats relacionades amb la meteorologia i la tecnologia GPS.

El primer dia el van dedicar a fer de meteoròlegs: organitzats sempre en equips, van fer una gimcana en la qual havien d’utilitzar diversos aparells (ter23c06719-1e31-4ff7-9275-ff5f577cd6c4mòmetres, pluviòmetre, higròmetre, penell…); van utilitzar el propi cos com a termòmetre per tal de distingir la temperatura real de la temperatura de sensació; també van realitzar un programa de predicció del temps per a televisió, amb tots els rols necessaris (realitzador, presentadors, càmera, encarregat dels focus, de teleprompter…). Fins i tot les mestres es van animar a fer de presentadores.

El segon dia va estar centrat en la tecnologia GPS com a eina per a preparar i realitzar excursions per la muntanya. En primer lloc van visualitzar en un mapa el recorregut que havien de fer els grups i  també vam comentar les diferents proves que havien de realitzar durant l’itinerari. Desprébeb4fbbc-6d88-4480-ac7b-b605f6e83965s, per tal de familiaritzar-se amb el funcionament del receptor GPS, van fer un joc de recerca del tresor: primer havien d’amagar-lo i marcar la seva posició al GPS i, després d’intercanviar els aparells entre els grups, havien de trobar-lo.
Seguidament vam anar tots plegats cap al punt de sortida de l’excursió que havien de fer els grups tots sols seguint les indicacions del GPS i del mapa. Tots els grups van realitzar l’itinerari correctament i no es va perdre ningú. Felicitats!.
Finalment vam descarregar el track del GPS a l’ordinador i vam poder visualitzar el recorregut sobre el mapa així com altres característiques de l’excursió: distància caminada, velocitat mitjana, temps caminant, etc.

Va ser una estada curta, però intensa. Els nens i les nenes van mostrar molt d’interès en totes les activitats i pensem que van aprendre un munt de coses i s’ho van passar molt bé. Agraïm a les mestres la seva col·laboració i participació en tot moment. Fins a una altra!