Estades de l’Escola Joan XXIII

f99Els alumnes de 1r d’ESO d’aquesta escola han realitzat el treball de síntesi amb nosaltres fent 4 estades repartides entre les dues darreres setmanes de març.
En totes quatre estades, el primer dia han anat a la riera on han treballat l’ecosistema tant a nivell de biòtop com de biocenosi. Un cop al laboratori han introduït les dades recollides a l’ordinador per esbrinar la velocitat mitjana de l’aigua i el cabal. Per la tarda cada alumne ha analitzat detingudament tres macroinvertebrats de la riera amb l’ajuda de la lupa binocular i de les fitxes que ja tenim preparades per fer aquesta activitat. Després han deduït que la qualitat de l’aigua de la riera és mediocre explicant als companys les característiques de cada un dels éssers vius trobats en les aigües de la riera de Vallvidrera i sumant els seus índexs biòtics.

f999El segon dia s’han orientat amb l’ajuda d’un GPS. Primer a l’aula han après a connectar el GPS a l’ordinador i a fer funcionar el programa CompeGPS: obrir mapes, introduir rutes ja fetes i han après a crear-ne de noves. Després han posat en pràctica el que han aprés obrint la ruta del pont de la Sibèria i fent aquest recorregut tot junts. Un cop al trencall del pont i  davant la gran alzina han obert la ruta que han creat i el track. Durant el recorregut i per grups han realitzat tot un seguit de proves que els han servit per saber trobar l’azimut d’un objecte i identificar diferents tipus de roques i vegetals.

Us esperem l’any vinent!foto11