Estada de l’Escola Pla de Puig de Sant Fruitós de Bages

Durant tres dies d’octubre (el 19, 20 i 21) els nens i nenes de cicle superior d’aquesta escola del Bages van poder descobrir indrets i racons de Collserola fins aleshores desconeguts i investigar diversos fenomens naturals.

El primer repte va ser interpretar com s’havien originat les Escletxes a prop del Papiol, que són com unes obertures d’uns 10 m de fondària i de diverses amplàries formades a les roques calcàries.

El segon repte, reconèixer l’entorn de la vall de la riera de Vallvidrera i analitzar les diferències climàtiques i de vegetació en els dos vessants; també determinar la qualitat de l’aigua de la riera a partir dels animals que hi viuen.
Tercer repte: descobrir tota mena de bolets, identificar la seva funció de dispersió d’espores i la feina que fan els fongs en la descomposició de la matèria orgànica.
Quart repte: descobrir què fa la natura amb les seves pròpies deixalles: les recicla? les descompon?, podem imitar-la?
Cinquè repte: com podem aprofitar l’energia solar, sobretot la llum i la calor.

Tots els nens, organitzats en grups, van estar molt motivats i van participar activament en totes les proves, experiments, gimcanes, itineraris, etc, que van realitzar per tal de resoldre els reptes plantejats. Alguns van tenir l’oportunitat de veure en directe una família de porcs senglars passejant i menjant a la vora de la riera.

Tot i que el temps no va acompanyar massa i que hi havia molts mosquits, va ser una estada magnífica que també va comptar amb jocs a la tarda i a la nit.

Gràcies a tots: als i a les mestres, Elisabet, Martí, Isabel i Josep Antoni i a tots els nens i nenes.