Estada de l’Escola El Pilar

f21Els alumnes de 3r d’aquesta Escola de Premià de Mar han fet un munt d’activitats els dies 7,8 i 9 d’octubre. L’estada la vam dedicar principalment a la meteorologia. Cada grup portava el nom d’un tipus de núvol: altocúmuls, estrats. cúmulonimbus….Algunes estones de l’estada els passàvem mirant el cel per veure si trobàvem els núvols de cada grup.

El primer dia al matí, després de donar-los la benvinguda i d’explicar-los tot el que faríem a l’estada, van descobrir la riera i la seva vegetació. Els invertebrats que van caçar, els van  observar atentament amb les lupes binoculars i els van descriure i dibuixar per finalment deduir la baixa qualitat de l’aigua de la riera amb els colors que tenen assignats depenent de la seva tolerància a la contaminació.
A la tarda van fer la gimcana d’instruments meteorològics i la de sensacions; també van fer una simulació de programa del temps per televisió tot fent la previsió del temps de l’endemà basat en les dades de predicció del Servei Meteorològic de Catalunya (meteo.cat).

El segon dia al matí van aprendre a utilitzar la brúixola per arribar a la Serra de Can Juliàf37
a partir d’una sèrie d’indicacions dels rumbs a seguir a les cruïlles que s’anaven trobant. Pel camí van fer descobertes de minerals, de roques, d’ocells,  de petjades….
A la tarda cada grup va amagar un tresor que havia fet a l’escola i que després hauria de trobar un altre grup. Van haver de fer un plànol del tresor amb l’ajuda d’una brúixola i una cinta mètrica. Van acabar l’activitat trobant entre tots un tresor conjunt amb l’ajuda dels aparells GPS: una caixa de galetes per a berenar!

El tercer dia van descobrir la Torre de Collserola, la seva utilitat, com es va construir i els materials que la formen. Un cop a dalt van identificar alguns elements del paisatge i van analitzar les diferències entre el paisatge de cara a mar i de cara a muntanya.f8

Ha estat una estada fantàstica amb uns mestres molt implicats i alumnes molt treballadors.

Us esperem l’any vinent!

1. Retroenllaç: COLÒNIES DE TERCER DE PRIMÀRIA | El Pilar