COL-PRI | |||||
Quadern de treball
|
Full d’organització de sortida
|
Propostes act. prèvies i posteriors
|
Lloc de trobada
|
Cost addicional entrada
|
Codi activitat
|
Àmbit curricular: Coneixement del medi natural, social i cultural.
Lloc on es realitza: Colònia Güell (Sta. Coloma de Cervelló)
Nivell educatiu: Cicle mitjà i superior de Primària
Estacionalitat: Tot l’any
Objectius: Descobrir com es vivia a la colònia Güell i situar-la en el temps.
Observar els elements propis de l’arquitectura i decoració del modernisme popular.
Observar i descriure els elements arquitectònics i simbòlics més destacables de la Cripta d’Antoni Gaudí.
Competències bàsiques que més potencia:
Àmbit de coneixement del medi
Competència 2: Interpretar el present a partir de l’anàlisi dels canvis i continuïtats al llarg del temps, per comprendre la societat en què vivim
Competència 3: Interpretar l’espai a partir dels elements del territori i de les seves representacions per situar-s’hi desplaçar-s’hi
Competència 5: Valorar problemes socials rellevants interpretant-ne les causes i les conseqüències per plantejar propostes de futur.
Àmbit artístic
Competència 3: Comprendre i valorar elements significatius del patrimoni artístic proper, de Catalunya i d’arreu.
Competència 5: Emprar elements bàsics del llenguatge visual amb tècniques i eines artístiques per expressar-se i comunicar-se.
Àmbit d’Educació en valors
Competència 1: Actuar amb autonomia en la presa de decisions i assumir la responsabilitat dels propis actes
Competència 4: Mostrar actituds de respecte actiu envers les persones, les seves idees, opcions, creences i les cultures que les conformen
Competència 5: Aplicar el diàleg com a eina d’entesa i participació en les relacions entre les persones.
Competència 6: Adoptar hàbits d’aprenentatge cooperatiu que promoguin el compromís personal i les actituds de convivència
Tipus d’activitat: Itinerari de descoberta.
Descripció: Els alumnes, organitzats en petits grups, fan un recorregut guiat per la colònia, tot realitzant tasques d’observació i de descripció dels edificis més rellevants.
A la zona industrial veuen, entre d’altres, la fàbrica de pisos tipus “manchesterià”, els assecadors i la xemeneia.
A la zona residencial observen les cases dels obrers, més senzilles, o les residències més luxoses de l’administrador (Ca l’Espinal) o del secretari; també veuen els edificis socials, com l’escola, la cooperativa.
Finalment, es reuneix tot el grup classe per tal de fer una visita guiada a la cripta de la colònia, dissenyada per Antoni Gaudí. En primer lloc s’observa l’exterior i després l’interior tot remarcant els aspectes arquitectònics i simbòlics de l’obra del genial arquitecte.
Material: Quadern de treball de l’alumne, carpeta o suport
Durada: Mitja jornada
Desplaçament: En autocar o FFCC fins a la Colònia Güell. A peu per l’interior del recinte.
Observacions: Com a preparació de l’activitat o si voleu ampliar coneixements sobre la Colònia, us podeu adreçar a “l’Itinerari virtual de la Colònia Güell i la Cripta Gaudí“ realitzat pel Centre de Recursos Pedagògics del Baix Llobregat VI – Sant Vicenç dels Horts.
Per a més informació, baixeu-vos el full d’organització de sortides.↑