Molins de Rei medieval: castells, masies, ermites (ESO)

Baixar quadern de treball de l'alumne
Baixar full d'organització de la sortida
llibreta
Punt de trobada
MED-ESO
Quadern de treball
Full d’organització de sortida
Propostes act. prèvies i posteriors
Lloc de trobada

Codi activitat

Àmbit curricular:  Ciències socials.castellciuro

Lloc on es realitza: Pels voltants de Molins de Rei. Sector occidental de la Serra de Collserola.

Nivell educatiu: Ensenyament Secundari Obligatori.

Estacionalitat: Tot l’any. Es recomana evitar els mesos més calorosos (maig-juny)

Objectius: Reconstruir el passat medieval de Molins de Rei en el període comprés entres els segles X a XIV; funcions i organització de la vida als castells, als masos i a les ermites;

Tipus d’activitat: Itinerari a peu.

Descripció: Itinerari de descoberta del patrimoni arquitectònic medieval dels voltants de Molins de Rei. Comprèn tres parades:
1.- Castell Ciuró, originari del segle X: gimcana amb sis punts d’interès per tal d’interpretar, entre altres coses: la ubicació del castell al límit de la marca hispànica, alguns elements estructurals com el parament en opus spicatum, i l’organització de la vida al castell.
2.- Can Bofill: masia d’origen medieval amb restauracions modernistes de principis de segle XX. Es visita, entre altres, el forn i la llar de foc, el celler amb una premsa del segle XVIII, la fresquera, l’era, etc.
3.- Ermita de Sant Pere de Romaní: d’origen romànic amb importants transformacions posteriors com la característica torre de senyals adossada. S’analitzen diferents elements arquitectònics i es posa de relleu el paper fonamental que tenia l’església en aquella època.

Material: Quadern de treball de l’alumne, clinòmetre, brúixola, cinta mètrica.

Durada: matí de 9 h 30 min a 13 h 30 min

Desplaçament: A peu pels voltants de Molins de Rei, uns 4 quilòmetres.

Observacions:  Activitat amb col·laboració del Museu Municipal de Molins de Rei.

Per a més informació, baixeu-vos el full d’organització de sortides.↑