Sortida astronòmica i geològica a Pallejà

f100El divendres 20 de març els alumnes de CTMA de 1r i 2n de Batxillerat de l’Institut Can Vilumara d’Hospitalet van fer un estudi de tres afloraments de roques sedimentàries de Pallejà: conglomerats, gresos i calcàries. En el recorregut van fer tres parades que van situar en un plànol servint-nos de les coordenades i alçada que ens proporcionava el GPS. En cada aflorament van fer una descripció, dibuix, potència, gruix d’un dels estrats, direcció, inclinació i sentit del cabussament. També van fer un estudi de la composició mineralògica, la representació de cada aflorament en una columna estratigràfica i el seu interès científic i econòmic.f166 Tot plegat els va ajudar a esbrinar la història geològica.
Al coincidir el dia amb un eclipsi de Sol, el vam poder anar observant, mentre els núvols ens ho permetien, amb una cambra fosca fabricada expressament per l’ocasió.
Aprofitant també que era l’equinocci de primavera vam calcular la latitud del lloc mitjançant l’ombra d’un alumne a les 13h (12 h solars).

Esperem que els alumnes hagin gaudit d’aquesta sortida tant com nosaltres!

Fins la propera!