Els investigadors de l’Escola Castellciuró

El passat 3 de novembre, els alumnes de 5è de l’Escola Castellciuró de Molins de Rei van fer una sortida de camp per tal de comprovar si les seves hipòtesis sobre la vegetació dels dos vessants de la vall de la Rierada eren correctes o no. vessants_cve
Aquí teniu una imatge de la vall.

Les preguntes i hipòtesis que van treballar a l’escola abans de la sortida van ser:

• Seran diferents les condicions ambientals (temperatura, llum, vent, humitat…) als dos vessants?
  • Serà igual la vegetació als dos vessants? Si és diferent, com?

img_8021Durant la sortida, i organitzats en diferents grups a cada vessant, van prendre dades ambientals amb els aparells adequats (termòmetres, luxòmetres, higròmetres…) i van observar les característiques de les plantes. Després, al laboratori de Can Santoi, van poder comparar les dades dels dos vessants i van corroborar que les seves hipòtesis eren encertades.

Un cop a l’escola encara tindrien feina: elaborar gràfics, acabar de contrastar i interpretar les dades i fer les conclusions finals.

Va ser un grup molt motivat i participatiu. Fins a una altra!

1. martina

La sortida em va agradar molt perquè vaig passar un dia sencer fent de científics naturals! M’ agradaria repetir, gràcies per l’experiencia

2. Nuria

Va ser molt divertit investigar les vesants isobretot molt curios fer servir tots els aparells, el meu preferit era la bruixola perquè nomes et tenies que posar al llos amb mes pendent i ja esta.