Els alumnes de l’Escola Benviure han fet la predicció del temps

El dimecres 30 de novembre i el dijous 1 de desembre, els alumnes de 3r d’aquesta escola de Sant Boi de Llobregat van exercir de meteoròlegs: és a dir, van fer observacions i mesures de diferents variables meteorològiques i també van fer prediccions de temps per al dia següent; tot fet de manera molt semblant a com ho fan els científics professionals.

122Van fer una gimcana amb diversos aparells de meteorologia (termòmetres d’aire, d’aigua i de terra; pluviòmetre, anemòmetre, penell i higròmetre): organitzats per grups, havien de trobar un conus enumerat on trobaven cada un dels aparells. Després, amb la prova de les sensacions de temperatura, havien d’afinar els seus sentits per tal de percebre la temperatura de l’aire, de l’aigua i del terra i apropar-se el més possible a la seva temperatura real.

img_8334

La predicció la van fer a través d’un programa del temps a la TV de Can Santoi. Abans, però, els nens i les nenes van haver de preparar el guió de la locució dels presentadors i analitzar i interpretar el temps de l’endemà. També es van haver de repartir els rols de director, presentadors, encarregats de focus i de càmera. Quan ja estaven els components del grup situats en el seu lloc, els directors van donar el tret de sortida: 10, 9….1 i acció!!

Van ser un grup molt participatiu.

Fins a una altra!