Busquem un nom per al personatge de les comunitats vegetals

A Can Santoi hem elaborat una nova versió del quadern de treball de l’activitat “Investiguem les comunitats vegetals”, adreçada a 5è i 6è de primària. Hi hem incorporat algunes propostes de treball previ i posterior a la sortida, així com un nou enfocament que reforça les competències relacionades amb el mètode científic.

Un personatge acompanya els nens i les nenes en les seves descobertes i els aporta informacions i propostes al llarg del quadern. Però no té nom. Sabem que és un/a aglà, possiblement d’alzina, i que viu als boscos de Collserola.
Aquí el tenim en algunes de les seves accions:

personatge_gla02br
Saludant
personatge_gla03br
Mesurant la velocitat del vent
personatge_gla01br
Fent el perfil de vegetació
personatge_gla04br
Investigant les plantes

Convidem als nens i nenes de cicle superior de primària a proposar un nom per al nostre personatge (especialment als alumnes que han fet l’activitat aquest curs). Com? Molt senzill: primer, cal reunir-se per grups i consensuar un nom entre tots i després ens el feu saber mitjançant un comentari en aquest article tot clicant el globus que apareix a dalt a la dreta del títol (o bé a la part inferior d’aquest text). Teniu temps fins el 15 de desembre!

Escollirem el nom més freqüent, i si tots són diferents, farem un sorteig.

Gràcies per la vostra participació!

(Per cert, hi ha almenys alguna de les accions que no la fa prou bé, sabríeu dir-nos quina és?)